Reklampennor som intresseväckare på mässan

Reklampennor fungerar som intresseväckare och kan hjälpa dig att väcka uppmärksamhet för ditt företag och öppna för spännande diskussioner med nya eller befintliga kunder. Särskilt effektivt kan detta vara på ett event eller en mässa, där det annars kan vara svårt att få uppmärksamhet i bruset. Att dela ut pennor kan få igång samtalet snabbt – speciellt om du har en tävling eller annat som lockar besökare till din monter eller ditt föredrag. Håller du föredrag så är reklampennan inte bara ett verktyg för anteckningar utan även ett bra medel för kontakt med besökarna. Pennan fungerar då även som minnesanteckning och påminnelse om ditt företag, eftersom han eller hon behåller pennan och kan använda den i en rad olika sammanhang även efter mässan. Reklampennan är en bra väg till kontakt med potentiella kunder.

I samband med mässor förekommer det ofta en hel del arbete med material som ska fraktas, packas upp och stuvas. Rollups, skyltar, profilkläder och trycksaker ska bäras och montern ska färdigställas. Här är reklampennor en ypperlig tillgång, även på ett praktiskt plan. Inte ens i stora mängder är de särskilt skrymmande – de är både enkla att ta med sig och smidiga att arrangeras i montern eller föreläsningssalen. Dessutom är de snygga att se på och populära hos besökarna – kort sagt ger de en bra möjlighet att nå ut till många på ett effektivt sätt. Att trycka företagets logotyp, telefonnummer och webbadress på pennan kan räcka för att aktivera potentiella kunder och besökare. Eller varför inte skapa en tillfällig kampanj som löper under mässan? Pennan kan ha en länk till kampanjen på er hemsida, där besökare kan ta del av ett erbjudande eller kanske vinna något genom att svara på frågor om ert företag. På så sätt har besökarna en anledning att använda pennan på flera sätt.

Reklampennan är helt enkelt ett litet, men smart, verktyg som kan öka intresset betydligt för era produkter och tjänster, villket därmed ökar er försäljning.