Hur många reklampennor behöver vårt företag?

Antalet reklampennor vi rekommenderar att investera i beror helt på ändamålet med pennorna. Kampanjer, mässor och gåvor – det finns egentligen ingen begränsning för hur många reklampennor som kan komma kunder och medarbetare till nytta. På exempelvis mässor är pennor mycket populära hos besökarna och därför tar de ofta slut snabbt. Då gäller det att vara väl förberedd – pennorna ska ju gärna räcka till alla som vill ha dem. Ett tillräckligt stort lager är alltid bra.

Volymen är således en fråga om era behov. Om ni deltar i många mässor och har flera events eller kundmöten under året, kan det vara fördelaktigt med en större volym, liksom om ni använder er av t ex massutskick och oadresserad eller adresserad direktreklam där pennorna kanske ska bifogas som intresseväckare eller presenter. Ingår det istället i era marknadsföringsplaner att skicka ut reklampennor som gåvor till ett fåtal, väl utvalda, kunder så kanske ni inte har behov av samma volymer. Det handlar helt enkelt om hur ni arbetar med er marknadsföring.

Reklampennor finns i olika kvaliteter. En bra penna håller länge och ger mer tillbaka på varje investerad krona, eftersom den sprider ert budskap under lång tid på alla platser där den används. Med våra pennor får ni god kvalitet och hållbarhet.

Så hur ska man veta vilken volym som passar? Alla bläckpennor innehåller bläck som med tiden torkar lite, varför det kan vara klokt att investera i rätt mängd reklampennor för just era behov. Vi rekommenderar att inhandla ett lager som räcker i cirka nio månader. På så sätt garanteras bästa hållbarhet och kvalitet, samtidigt som ni får rätt volym till ett fördelaktigt pris.

Om ni har planer på att förnya er logotyp, färger och övriga grafiska profil – och därmed även era profilprodukter – inom en överskådlig tid, kan det vara att föredra att inte köpa in alltför stora volymer.

Eftersom våra reklampennor inte kräver stora förvaringsytor kan volymen vara relativt stor utan att ta alltför omfattande lagerplats i anspråk. Detta är särskilt en fördel om ert företag har små förvaringsmöjligheter.